27-07-2018

Blog

Huurder aan het woord: A+B Adviesgroep

Deze maand starten wij met een nieuwe reeks ‘Huurder aan het woord’! Bij Apollo Workspaces zijn elke dag gedreven, creatieve en energieke ondernemers en zzp’ers aan het werk. Maar wie zijn zij eigenlijk en wat doen ze bij Apollo? Dát gaan wij voor je uitzoeken!

Elke maand zetten wij een nieuwe huurder in de schijnwerpers. We vragen wat zij precies doen en wat ze vinden van werken bij Apollo. De eerste die het spits mag afbijten, is Aalt van de Bunt van A+B Adviesgroep.

Op naar kantoor 11!

 

 

Vertel in 1 zin wat A+B doet

“A+B is een bedrijf dat administratieve dienstverlening verzorgt voor het MKB (bedrijven met tot 20 man personeel). Dit omvat alles wat met administratie te maken heeft.”

 

Waarom A+B en niet C+D?

“De naam A+B is om meerdere redenen gekozen, maar officieel gezien staat het voor Administratie + Belastingadviesgroep.

Wij zijn begonnen met Administratie + Belastingadviseurs en we hebben er ‘adviesgroep’ van gemaakt, omdat ons werkveld steeds breder wordt getrokken.”

 

Wat zijn de ‘hot topics’ binnen A+B?

“Lastig om te zeggen… Wat we doen is erg breed! Wij krijgen veel vragen over online boekhouding; dit is echt iets wat speelt en wat ingericht wordt. Hiernaast helpen wij veel bij ‘basic bedrijfsdingen’. Dan kun je denken aan personeel, arbeidscontracten en verzekeringen. Tevens verzorgen wij financiële planning en begeleiden wij mensen bij hun echtscheiding. Wat duidelijk te merken is, is dat er steeds meer echtscheidingen worden aangevraagd. Helaas…

In veel van onze werkzaamheden hebben wij overlapping met juristen, maar wij geven, om het zo te zeggen, “eerstelijns advies”. Mocht het ingewikkelder worden, kan men naar een specialist. Maar van veel dingen weten wij de basis. Eigenlijk hebben wij een huisartsenfunctie. Mocht het té specialistisch worden dan ga je naar de betreffende afdeling in het ziekenhuis.”

 

Sinds wanneer huren jullie bij Apollo?

“Sinds 16 april 2018.”

 

Jullie hebben al een vast bedrijfspand. Waarom hebben jullie ervoor gekozen om bij Apollo een extra kantoor te huren?

“Wegens meerdere omstandigheden, maar we zitten gewoon redelijk krap. Ook zijn we al langere tijd op zoek naar nieuwe huisvesting en die hebben we waarschijnlijk ook wel gevonden! We hebben besloten om niet met onze beperkingen in onze werkplek te wachten op oplossingen, totdat we over een jaar eens kunnen verhuizen. In eerste instantie zijn we dus een extra kantoor gaan huren, als tijdelijke aanvulling op onze bestaande capaciteit.

En waarom hier? Niet om te slijmen, maar het is gewoon hartstikke leuk!”

 

Wat maakt het dan hartstikke leuk bij Apollo?

“Allereerst het uitzicht! Je kijkt hier uit op de weilanden, heerlijk rustgevend. Daarbij is het een ontzettend leuk ingericht pand en ik merk dat ik daar toch wel vrolijk van word. Het is ook echt iets wat je niet verwacht als je bijvoorbeeld naar je accountant of boekhouder gaat en dat is ook een pluspunt.”

 

Waarom  zou je Apollo aanraden voor andere ondernemers?

“Eigenlijk om dezelfde reden. Het is leuk en inspirerend ingericht. Het is nagenoeg perfect te bereiken vanaf alle kanten in Nederland. Ontzettend fijne uitgebreide keuken in Café Canaveral, waar ik 1 à 2 keer per week lunch.”

 

Ben je het eens met de volgende stelling: werknemers zijn productiever in een mooie en creatieve omgeving.

“Ik heb het nooit gemeten, maar ik neem aan van wel. Ik merk dat het bij mezelf gewoon werkt en ik denk dat als je opgewekt bent, je ook beter presteert. En daar draagt een mooi interieur naar mijn mening aan bij.”

 

Wat viel je op toen je hier als eerste binnen kwam?

“Nou, toen wij hier voor het eerst kwamen, was het oktober vorig jaar denk ik. Op dat moment was het nog één kale vlakte en toen dacht ik: hoe gaan ze hier ooit wat van maken? Ze hebben ze best veel ideeën laten zien en plannen met ons gedeeld. Daar kregen we gelijk een goed gevoel bij en toen we het in het echt zagen waren we stomverbaasd!”

 

Is er nog iets dat ontbreekt bij Apollo?

“Ik mis nog wel wat buren! Je ziet steeds meer nieuwe huurders bij komen, maar van mij mag er nog wel iets meer bij. Ik houd wel van gezelligheid en af en toe een praatje tussendoor, dus die kans grijp ik wel wanneer het kan, haha!”

 

Hoe is je contact met de huidige huurders?

“Het is niet zo dat ik als naar binnen kom ik iedereen af ga om even een kopje koffie te drinken. Maar als ik hier ben, spreek ik elke dag wel iemand. Al is het even bij de keuken wanneer je koffie haalt. Dit is overigens ook één van de redenen dat we hier wilden zitten met een extra kantoor.

Zoals ik net al zei hebben we in eerste instantie dit kantoor erbij gehuurd, omdat we de extra ruimte konden gebruiken. Daarbij is het fijn om gasten te ontvangen vanwege de ruimte hier en het zit praktisch naast de snelweg.  Maar het is ook een omgeving waar je meerdere ondernemers treft. Dus goed voor je netwerk!”

 

Vind je dat Apollo hier dan nog iets in moet faciliteren zoals een netwerkborrel?

“Ik kan me voorstellen dat dit wel een aanvullende waarde kan hebben. Ik zelf ben wel erg van de vrijdagmiddagborrels, dus ik zou daar zeker naartoe gaan. En als je het over netwerken hebt, dan werkt dat wel echt. Dit geeft je ook de gelegenheid om te netwerken, maar is wat minder geforceerd.”

 

 

Contact ons





    Apollo workspaces

    Bekijk hier onze openingstijden